Logistieke quiz | Leerplandoelstellingen
Leerplandoelstellingen GO!
- Onthaal, organistatie en sales 3de graad A-finaliteit Leerplannummer 2024/3A/ONT/O
BK3_01.01 De leerlingen werken in teamverband met aandacht voor de organisatiecultuur, communicatie en procedures.
- 01.01 De leerlingen passen strategieën toe om teamgericht te werken.
- 01.02 De leerlingen passen strategieën toe om doelgericht te communiceren.
- 01.03 De leerlingen passen interne procedures en afspraken toe.
BK3_01.02 De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
- 02.01 De leerlingen passen procedures uit stappenplannen, instructiefiches of handleidingen toe.
- 02.02 De leerlingen passen strategieën voor planning en organisatie toe.
BK3_01.03 De leerlingen handelen economisch en duurzaam.
- 03.01 De leerlingen passen procedures toe om kostenbewust om te gaan met materialen, grondstoffen of tijd.
- 03.02 De leerlingen passen procedures toe met betrekking tot milieuvoorschriften.
- Logistiek 3de graad A-finaliteit Leerplannummer 2024/3A/LOG
BK3_01.01 De leerlingen werken in teamverband met aandacht voor de organisatiecultuur, communicatie en procedures.
- 01.01 De leerlingen passen strategieën toe om teamgericht te werken.
- 01.02 De leerlingen passen strategieën toe om doelgericht te communiceren.
- 01.03 De leerlingen passen interne procedures en afspraken toe.
BK3_01.02 De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
- 02.01 De leerlingen passen procedures uit stappenplannen, instructiefiches of handleidingen toe.
- 02.02 De leerlingen passen strategieën voor planning en organisatie toe.
BK3_01.03 De leerlingen handelen economisch en duurzaam.
- 03.01 De leerlingen passen procedures toe om kostenbewust om te gaan met materialen, grondstoffen of tijd.
- 03.02 De leerlingen passen procedures toe met betrekking tot milieuvoorschriften.
BK3_02.02 De leerlingen begrijpen courante terminologie op vervoersdocumenten in het Nederlands, Frans en Engels.
BK3_02.03 De leerlingen lichten de werking van een magazijn toe.
- persoonlijke en collectieve beschermingsmiddelen
- pictogrammen
BK3_02.04.01 De leerlingen lichten gereedschappen en hulpmiddelen binnen een magazijnomgeving toe.
BK3_02.04.02 De leerlingen lichten het belang van veiligheid binnen een magazijnomgeving toe.
- signalisatie , veiligheidspictogrammen
BK3_02.12 De leerlingen bespreken competenties van de bestuurder interne transportmiddelen
BK3_02.05.02 De leerlingen bespreken verschillende soorten interne transportmiddelen.
- waarop de bestuurder zit of staat: reachtruck, stapelaar, orderverzameltruck, combitruck, pallettruck, heftruck
- waarop de bestuurder niet zit of staat: transpallet, steekwagen, rolcontainer
- Decor, etalage en publiciteit 3de graad A-finaliteit Leerplannummer 2024/3A/DEC/E
BK3_01.01 De leerlingen werken in teamverband met aandacht voor de organisatiecultuur, communicatie en procedures.
- 01.01 De leerlingen passen strategieën toe om teamgericht te werken.
- 01.02 De leerlingen passen strategieën toe om doelgericht te communiceren.
- 01.03 De leerlingen passen interne procedures en afspraken toe.
BK3_01.02 De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
- 02.01 De leerlingen passen procedures uit stappenplannen, instructiefiches of handleidingen toe.
- 02.02 De leerlingen passen strategieën voor planning en organisatie toe.
BK3_01.03 De leerlingen handelen economisch en duurzaam.
- 03.01 De leerlingen passen procedures toe om kostenbewust om te gaan met materialen, grondstoffen of tijd.
- 03.02 De leerlingen passen procedures toe met betrekking tot milieuvoorschriften.
- Bedrijfsorganisatie 3de graad dubbele finaliteit Leerplannummer 2024/3DA/BED
BK3_01.01: De leerlingen werken in teamverband met aandacht voor de organisatiecultuur, communicatie en procedures.
BK3_01.02: De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
BK3_01.03: De leerlingen handelen economisch en duurzaam
- Logistiek 3e graad A-finaliteit 3e Leerjaar Leerplannummer: OO-2018-006
Module 1: Logisitieke keten
1.1 Het begrip ‘logistiek’ omschrijven.
1.2 Het belang van de logistiek voor de economie omschrijven.
2.4 Tussenpersonen in de logistieke keten benoemen en hun taak bondig omschrijven.
5.1 het distributieproces schematisch voorstellen.
7.1 de belangrijkste pictogrammen en vormen van signalering herkennen en in concrete situaties toepassen..
7.3 persoonlijke beschermingsmiddelen herkennen, het belang toelichten en in concrete situaties toepassen.
Module 2 Praktisch magazijnbeheer
1.1 de belangrijkste competenties en taken van een magazijnier (behandelen van de goederenstroom) omschrijven.
1.1.1 De belangrijkste competenties en taken van een logistiek medewerker omschrijven.
1.2 de belangrijkste competenties en taken van een logistiek bediende (beheren van de goederenstroom) omschrijven.
Attitudes en sociale en communicatieve vaardigheden
- Accuratesse: erop gericht zijn binnen de voorgeschreven tijd een taak nauwkeurig te voltooien.
- Leergierigheid: actief zoeken naar situaties om hun competentie te verbreden en te verdiepen.
- Resultaatgerichtheid: gedreven naar het einddoel van de activiteit toewerken.
Leerplandoelstellingen VVKSO
- Onthaal, organistatie en sales 3de graad A-finaliteit Leerplannummer D/2024/13.758/331
BK 01 De leerlingen werken in teamverband (organisatiecultuur, communicatie, procedures). (LPD 1, 5)
BK 02 De leerlingen handelen kwaliteitsbewust. (LPD 1)
- Logistiek 3de graad A-finaliteit Leerplannummer D/2024/13.758/324
BK 01 De leerlingen werken in teamverband (organisatiecultuur, communicatie, procedures). (LPD 1)
BK 02 De leerlingen handelen kwaliteitsbewust. (LPD 1)
LPD 8 + De leerlingen lichten de logistieke flow van een onderneming of organisatie aan de hand van de logistieke deelgebieden toe.
LPD 10 + De leerlingen vergelijken courante transportmodi voor goederenvervoer.
LPD 11 + De leerlingen illustreren de invloed van actuele ontwikkelingen op de logistieke keten.
LPD 20 De leerlingen beschrijven functie en kenmerken van courante transport- en hulpmiddelen.
LPD 22 De leerlingen lichten technische aspecten van gemotoriseerde interne transportmiddelen waaronder de vorkheftruck toe.
- Bedrijfsorganisatie 3de graad dubbele finaliteit Leerplannummer D/2024/13.758/242
BK 01 De leerlingen werken in teamverband (organisatiecultuur, communicatie, procedures). (LPD 1)
BK 02 De leerlingen handelen kwaliteitsbewust. (LPD 1)
LPD 2 De leerlingen analyseren relaties tussen de economische actoren aan de hand van het economisch kringloopschema.