Circulaire economie | Leerplandoelstellingen

GO! Onderwijs

2de Graad

Economie D-finaliteit

  • 01.01: De leerlingen lichten de economische wetenschap toe.
  • 01.02: De leerlingen lichten basisconcepten toe.
  • 01.12: De leerlingen lichten oorzaken en gevolgen van economische groei toe
  • 01.10: De leerlingen leggen een eenvoudig economisch kringloopschema uit.

3de Graad

Economie D-finaliteit

  • 01.12: Evalueren van economische groei als indicator voor welvaart en welzijn
  • 01.13: Reflecteren over economische modellen en duurzame economische ontwikkeling.

Bedrijfsorganisatie Dubbele Finaliteit

  • 04.03: Overheidsingrijpen bij marktfalen.
  • 04.11: Economische groei als indicator voor welvaart en welzijn.
  • 04.05: Relaties tussen economische actoren
  • 01: De leerlingen passen procedures toe om kostenbewust om te gaan met materialen, grondstoffen of tijd.
  • 08.03:
    • 03.01: De leerlingen ontwerpen een ondernemingsconcept.
    • 03.02: De leerlingen voeren het ondernemingsconcept uit.

Katholiek onderwijs Vlaanderen

2de Graad

Economie D-finaliteit

  • LPD 1: De leerlingen leggen een eenvoudig economisch kringloopschema uit.
  • LPD 3: De leerlingen lichten oorzaken en gevolgen van economische groei toe.
  • LPD 18: De leerlingen illustreren het belang van een bedrijfsstrategie.
  • KLPD 7: De leerlingen reflecteren over wat een onderneming succesvol maakt.

3de Graad

Economie D-finaliteit

  • LPD 1: De leerlingen analyseren relaties tussen de economische actoren aan de hand van het economisch kringloopschema.
  • LPD 17: De leerlingen reflecteren over economische modellen en duurzame economische ontwikkeling.
  • LPD 18: De leerlingen illustreren hoe ondernemingen duurzaamheid integreren in hun beleidsvoering.

Bedrijfsorganisatie Dubbele Finaliteit

  • LPD 1: De leerlingen handelen in teamverband, kwaliteitsbewust, economisch en duurzaam.
  • LPD 2: De leerlingen analyseren relaties tussen de economische actoren aan de hand van het economisch kringloopschema.
  • LPD 10: De leerlingen evalueren economische groei als indicator voor welvaart en welzijn.
  • LPD 11: De leerlingen illustreren het belang van een duurzame bedrijfsstrategie.
  • LPD 12: De leerlingen illustreren hoe een onderneming haar marketingmix samenstelt op basis van haar marketingstrategie.
  • LPD 45: De leerlingen doorlopen een onderzoekscyclus in samenhang met specifieke inhouden van dit leerplan.