Circulaire economie | Leerplandoelstellingen

Leerplandoelstellingen GO!

  1. Economie Moderne talen D-finaliteit LEERPLANNUMMER 2024/3D/ECO/M

WD3_02.14.04 – De leerlingen nemen doelgericht deel aan mondelinge en schriftelijke interactie.

WD3_02.24.05 – De leerlingen zetten doelgericht strategieën in ter ondersteuning van informatieverwerking en communicatieve handelingen.

WD3_16.01.09 De leerlingen analyseren internationaal handels- en betalingsverkeer.

  • Open economie
  • Globalisering
  • Invoer- en uitvoerquote
  • Openheidsgraad

 WD3_16.01.13 De leerlingen reflecteren over economische modellen en duurzame economische ontwikkeling.

  • duurzame ontwikkeling: duurzame maatschappij, duurzame ontwikkelingsdoelen
  • circulaire economie
  • alternatieve economische modellen

Economie -Wiskunde D-finaliteit LEERPLANNUMMER 2024/3D/ECO/W

WD3_02.14.04 – De leerlingen nemen doelgericht deel aan mondelinge en schriftelijke interactie.

WD3_02.24.05 – De leerlingen zetten doelgericht strategieën in ter ondersteuning van informatieverwerking en communicatieve handelingen.

WD3_16.01.09 De leerlingen analyseren internationaal handels- en betalingsverkeer.

  • Open economie
  • Globalisering
  • Invoer- en uitvoerquote
  • Openheidsgraad

WD3_16.01.13 De leerlingen reflecteren over economische modellen en duurzame economische ontwikkeling.

  • duurzame ontwikkeling: duurzame maatschappij, duurzame ontwikkelingsdoelen
  • circulaire economie
  • alternatieve economische modellen
  1. Bedrijfsorganisatie 3de graad dubbele finaliteit Leerplannummer 2024/3DA/BED

BK3_01.01: De leerlingen werken in teamverband met aandacht voor de organisatiecultuur, communicatie en procedures.

  • 01.01: De leerlingen passen strategieën toe om teamgericht te werken.
  • 01.02: De leerlingen passen strategieën toe om doelgericht te communiceren.
  • 01.03: De leerlingen passen interne procedures en afspraken toe.

BK3_01.02: De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.

  • 02.01: De leerlingen passen procedures uit stappenplannen, instructiefiches of handleidingen toe.
  • 02.02: De leerlingen passen strategieën voor planning en organisatie toe.
  • 02.03: De leerlingen passen strategieën voor kwaliteitscontrole toe.

BK3_01.03: De leerlingen handelen economisch en duurzaam.

  • 03.01: De leerlingen passen procedures toe om kostenbewust om te gaan met materialen, grondstoffen of tijd.
  • 03.02: De leerlingen passen procedures toe met betrekking tot milieuvoorschriften.

WD3_16.08.01: De leerlingen illustreren het belang van een bedrijfsstrategie.

  • 08.01.01: De leerlingen verklaren de impact van actuele ontwikkelingen op beslissingen van onderneming.
  • 08.01.02: De leerlingen duiden het belang van een bedrijfsstrategie, inclusief missie, visie en strategische doelen.

WD3_16.08.02: De leerlingen analyseren elementen van de marketing mix vanuit een casus.

WD3_16.08.03: De leerlingen ontwikkelen een ondernemingsconcept.

  • 08.03.01: De leerlingen ontwerpen een ondernemingsconcept.
  • 08.03.02: De leerlingen voeren het ondernemingsconcept uit.

Leerplandoelstellingen VVKSO

  1. Economie D-finaliteit Leerplannummer D/2024/13.758/181

SMD 16.01.09 De leerlingen analyseren relaties tussen de economische actoren.

SMD 16.01.06 De leerlingen leggen uit hoe de overheid werkgelegenheid en concurrentiekracht bevordert.

SMD 16.01.16 De leerlingen reflecteren over economische modellen en duurzame economische ontwikkeling.

SMD 16.01.12 De leerlingen analyseren internationaal handels- en betalingsverkeer.

SMD 16.01.13 De leerlingen leggen vraag en aanbod op de geld- en kapitaalmarkt uit.

LPD 18 De leerlingen illustreren hoe ondernemingen duurzaamheid integreren in hun beleidsvoering.

LPD 1 De leerlingen analyseren relaties tussen de economische actoren aan de hand van het economisch kringloopschema.

LPD 17 De leerlingen reflecteren over economische modellen en duurzame economische ontwikkeling.

  1. Bedrijfsorganisatie 3de graad dubbele finaliteit Leerplannummer D/2024/13.758/242

BK 01: De leerlingen werken in teamverband (organisatiecultuur, communicatie, procedures).

  • BK 01.01: De leerlingen passen strategieën toe om teamgericht te werken.
  • BK 01.02: De leerlingen passen strategieën toe om doelgericht te communiceren.

BK 02: De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.

  • BK 02.01: De leerlingen passen procedures toe uit stappenplannen, instructiefiches of handleidingen.

BK 03: De leerlingen handelen economisch en duurzaam.

  • BK 03.01: De leerlingen passen procedures toe om kostenbewust om te gaan met materialen, grondstoffen of tijd.

16.08.04 De leerlingen illustreren het belang van een bedrijfsstrategie.

16.08.05 De leerlingen illustreren hoe een onderneming haar marketingmix samenstelt op basis van haar marketingstrategie.