Circulaire economie | Leerplandoelstellingen
GO! Onderwijs
2de Graad
Economie D-finaliteit
- 01.01: De leerlingen lichten de economische wetenschap toe.
- 01.02: De leerlingen lichten basisconcepten toe.
- 01.12: De leerlingen lichten oorzaken en gevolgen van economische groei toe
- 01.10: De leerlingen leggen een eenvoudig economisch kringloopschema uit.
3de Graad
Economie D-finaliteit
- 01.12: Evalueren van economische groei als indicator voor welvaart en welzijn
- 01.13: Reflecteren over economische modellen en duurzame economische ontwikkeling.
Bedrijfsorganisatie Dubbele Finaliteit
- 04.03: Overheidsingrijpen bij marktfalen.
- 04.11: Economische groei als indicator voor welvaart en welzijn.
- 04.05: Relaties tussen economische actoren
- 01: De leerlingen passen procedures toe om kostenbewust om te gaan met materialen, grondstoffen of tijd.
- 08.03:
- 03.01: De leerlingen ontwerpen een ondernemingsconcept.
- 03.02: De leerlingen voeren het ondernemingsconcept uit.
Katholiek onderwijs Vlaanderen
2de Graad
Economie D-finaliteit
- LPD 1: De leerlingen leggen een eenvoudig economisch kringloopschema uit.
- LPD 3: De leerlingen lichten oorzaken en gevolgen van economische groei toe.
- LPD 18: De leerlingen illustreren het belang van een bedrijfsstrategie.
- KLPD 7: De leerlingen reflecteren over wat een onderneming succesvol maakt.
3de Graad
Economie D-finaliteit
- LPD 1: De leerlingen analyseren relaties tussen de economische actoren aan de hand van het economisch kringloopschema.
- LPD 17: De leerlingen reflecteren over economische modellen en duurzame economische ontwikkeling.
- LPD 18: De leerlingen illustreren hoe ondernemingen duurzaamheid integreren in hun beleidsvoering.
Bedrijfsorganisatie Dubbele Finaliteit
- LPD 1: De leerlingen handelen in teamverband, kwaliteitsbewust, economisch en duurzaam.
- LPD 2: De leerlingen analyseren relaties tussen de economische actoren aan de hand van het economisch kringloopschema.
- LPD 10: De leerlingen evalueren economische groei als indicator voor welvaart en welzijn.
- LPD 11: De leerlingen illustreren het belang van een duurzame bedrijfsstrategie.
- LPD 12: De leerlingen illustreren hoe een onderneming haar marketingmix samenstelt op basis van haar marketingstrategie.
- LPD 45: De leerlingen doorlopen een onderzoekscyclus in samenhang met specifieke inhouden van dit leerplan.