Belevingsmagazijn | Leerplandoelstellingen
Leerplandoelstellingen GO!
- Onthaal, organistatie en sales 3de graad A-finaliteit Leerplannummer 2024/3A/ONT/O
BK3_01.01 – De leerlingen werken in teamverband met aandacht voor de organisatiecultuur, communicatie en procedures.
- 01.01: De leerlingen passen strategieën toe om teamgericht te werken.
- 01.02: De leerlingen passen strategieën toe om doelgericht te communiceren.
- 01.03: De leerlingen passen interne procedures en afspraken toe.
BK3_01.02 – De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
- 02.01: De leerlingen passen procedures uit stappenplannen, instructiefiches of handleidingen toe.
- 02.02: De leerlingen passen strategieën voor planning en organisatie toe.
- 02.03: De leerlingen passen strategieën voor kwaliteitscontrole toe.
BK3_01.04 – De leerlingen handelen veilig, ergonomisch en hygiënisch.
- 04.01: De leerlingen passen procedures toe met betrekking tot veilig handelen.
- 04.02: De leerlingen passen procedures met betrekking tot ergonomisch handelen toe.
BK3_02.01 – De leerlingen gebruiken functioneel ondersteunende software en hardware.
BK3_02.18 – De leerlingen ontvangen goederen en controleren de levering.
- 18.01: De leerlingen vergelijken de levering met de relevante handelsdocumenten.
- 18.02: De leerlingen controleren de kwaliteit van de levering op relevante criteria.
BK3_02.21 – De leerlingen bevoorraden de afdelingen.
- 21.02: De leerlingen ordenen de producten volgens de richtlijnen.
- Logistiek 3de graad A-finaliteit Leerplannummer 2024/3A/LOG
BK3_01.01 – De leerlingen werken in teamverband met aandacht voor de organisatiecultuur, communicatie en procedures.
- 01.01: De leerlingen passen strategieën toe om teamgericht te werken.
- 01.02: De leerlingen passen strategieën toe om doelgericht te communiceren.
- 01.03: De leerlingen passen interne procedures en afspraken toe.
BK3_01.02 – De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
- 02.01: De leerlingen passen procedures uit stappenplannen, instructiefiches of handleidingen toe.
- 02.02: De leerlingen passen strategieën voor planning en organisatie toe.
- 02.03: De leerlingen passen strategieën voor kwaliteitscontrole toe.
BK3_01.04 – De leerlingen handelen veilig, ergonomisch en hygiënisch.
- 04.01: De leerlingen passen procedures toe met betrekking tot veilig handelen.
- 04.02: De leerlingen passen procedures met betrekking tot ergonomisch handelen toe.
BK3_02.01: De leerlingen gebruiken functioneel ondersteunende software en hardware.
BK3_02.03 De leerlingen lichten de werking van een magazijn toe.
BK3_02.04 6 De leerlingen hanteren gereedschappen en hulpmiddelen op een veilige manier in functie van de uit te voeren opdrachten. toepassen
- 04.01 De leerlingen lichten gereedschappen en hulpmiddelen binnen een magazijnomgeving toe.
- 04.02 De leerlingen lichten het belang van veiligheid binnen een magazijnomgeving toe.
- 04.03 De leerlingen hanteren gereedschappen en hulpmiddelen op een veilige manier.
BK3_02.06: De leerlingen behandelen inkomende goederen.
- 06.01 De leerlingen behandelen goederen rekening houdend met gevarenetiketten en behandelingsetiketten.
BK3_02.07: De leerlingen bereiden de opslag van goederen voor.
- 07.03 De leerlingen sorteren goederen.
- opslag zonder toegevoegde waarde (rechtstreekse opslag)
BK3_02.08 De leerlingen slaan goederen op.
BK3_02.08.01 De leerlingen lichten de organisatie van een magazijn toe.
- indeling van het magazijn: ABC-methode, LIFO/FIFO/FEFO
- gangensystemen: hoofdgangsysteem, tweegangensysteem
- opslagmethode: grondstapeling, stellingstapeling
- stellingen: palletstelling, legbordstelling, draagarmstelling, doorrolstelling
BK3_02.08.02 De leerlingen halen goederen op met behulp van een intern transportmiddel.
BK3_02.08.03 De leerlingen lezen de locatiecode.
- opbouw label: artikelcode, locatiecode
BK3_02.08.04 De leerlingen verplaatsen goederen naar de juiste locatiezone.
BK3_02.08.05 De leerlingen controleren de stapeling van de reeds opgeslagen goederen.
BK3_02.09: De leerlingen picken orders.
- Decor, etalage en publiciteit 3de graad A-finaliteit Leerplannummer 2024/3A/DEC/E
BK3_01.01 – De leerlingen werken in teamverband met aandacht voor de organisatiecultuur, communicatie en procedures.
- 01.01: De leerlingen passen strategieën toe om teamgericht te werken.
- 01.02: De leerlingen passen strategieën toe om doelgericht te communiceren.
- 01.03: De leerlingen passen interne procedures en afspraken toe.
BK3_01.02 – De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
- 02.01: De leerlingen passen procedures uit stappenplannen, instructiefiches of handleidingen toe.
- 02.02: De leerlingen passen strategieën voor planning en organisatie toe.
- 02.03: De leerlingen passen strategieën voor kwaliteitscontrole toe.
BK3_01.04 – De leerlingen handelen veilig, ergonomisch en hygiënisch.
- 04.01: De leerlingen passen procedures toe met betrekking tot veilig handelen.
- 04.02: De leerlingen passen procedures met betrekking tot ergonomisch handelen toe.
- 04.03: De leerlingen passen procedures toe met betrekking tot hygiënisch handelen.
BK3_02.18 – De leerlingen ontvangen goederen en controleren de levering.
- 18.01: De leerlingen vergelijken de levering met de relevante handelsdocumenten.
- 18.02: De leerlingen controleren de kwaliteit van de levering op relevante criteria.
- 18.03: De leerlingen registreren geleverde goederen digitaal inclusief foutmeldingen.
BK3_02.21 – De leerlingen bevoorraden de afdelingen.
- 21.02: De leerlingen ordenen de producten volgens de richtlijnen.
- Bedrijfsorganisatie 3de graad dubbele finaliteit Leerplannummer 2024/3DA/BED
BK3_01.01: De leerlingen werken in teamverband met aandacht voor de organisatiecultuur, communicatie en procedures.
- Subdoel 1: Strategieën toepassen om teamgericht te werken.
- Subdoel 3: Interne procedures en afspraken toepassen.
BK3_01.02: De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
- Subdoel 1: Procedures uit stappenplannen, instructiefiches of handleidingen toepassen.
- Subdoel 3: Strategieën voor kwaliteitscontrole toepassen.
BK3_01.04: De leerlingen handelen veilig, ergonomisch en hygiënisch.
- Subdoel 1: Procedures met betrekking tot veilig handelen toepassen.
- Subdoel 2: Procedures met betrekking tot ergonomisch handelen toepassen.
BK3_02.01: De leerlingen gebruiken functioneel ondersteunende software en hardware.
BK3_01.02.03: Strategieën voor kwaliteitscontrole toepassen.
- Logistiek 3e graad A-finaliteit 3e Leerjaar Leerplannummer: OO-2018-006
Module 1
- 1: Het begrip ‘logistiek’ omschrijven.
Module 2
- 1hoofdtaken van een magazijn omschrijven.
Module 6
- Doelstelling 4: Via actuele voorbeelden een duurzame logistieke aanpak illustreren.
Algemene doelstellingen:
- hanteren van de documenten;
- reken- en cijfervaardigheid;
- sociale en communicatieve vaardigheden;
- zelfwerkzaamheid en aanpassingsvermogen;
- oog voor afwerking, orde, netheid en nauwkeurigheid;
- kunnen werken in teamverband.
- Accuratesse: erop gericht zijn binnen de voorgeschreven tijd een taak nauwkeurig te voltooien.
- Leergierigheid: actief zoeken naar situaties om hun competentie te verbreden en te verdiepen.
- Resultaatgerichtheid: gedreven naar het einddoel van de activiteit toewerken.
- Zelfstandigheid en zin voor initiatief: zelfstandig aan een taak kunnen werken en problemen durven aanpakken.
- Zin voor orde, netheid en nauwkeurigheid: erop gericht zijn nauwkeurig, net en met zin voor orde te werken.
Leerplandoelstellingen VVKSO
- Onthaal, organistatie en sales 3de graad A-finaliteit Leerplannummer D/2024/13.758/331
BK 01 De leerlingen werken in teamverband (organisatiecultuur, communicatie, procedures). (LPD 1, 5)
BK 02 De leerlingen handelen kwaliteitsbewust. (LPD 1)
BK 03 De leerlingen handelen economisch en duurzaam. (LPD 1)
BK 04 De leerlingen handelen veilig, ergonomisch en hygiënisch. (LPD 1)
BK 05 De leerlingen gebruiken functioneel ondersteunende software en hardware.
BK 18 De leerlingen ontvangen goederen en controleren de levering. (Controleren van de levering met scanner)
BK 21 De leerlingen bevoorraden de afdelingen en ordenen de producten.
BK 30 De leerlingen ontvangen en controleren goederen rekening houdend met veiligheidsvoorschriften en -pictogrammen.
BK 31 De leerlingen slaan de goederen veilig op en registreren de ontvangst.
- Logistiek 3de graad A-finaliteit Leerplannummer D/2024/13.758/324
BK 01 De leerlingen werken in teamverband (organisatiecultuur, communicatie, procedures). (LPD 1)
BK 02 De leerlingen handelen kwaliteitsbewust. (LPD 1)
BK 04 De leerlingen handelen veilig, ergonomisch en hygiënisch. (LPD 2, 3, 4)
BK 06 – De leerlingen gebruiken arbeidsmiddelen en interne transportmiddelen.
BK 11 – De leerlingen picken orders, stellen pakketten, partijen etc. samen, controleren en volgen op.
BK 10 – De leerlingen slaan goederen op..
BK 19 – De leerlingen stapelen en ontstapelen goederen op diverse hoogten.
- Decor, etalage en publiciteit 3de graad A-finaliteit Leerplannummer D/2024/13.758/307
BK 1 – De leerlingen werken in teamverband (organisatiecultuur, communicatie, procedures).
BK 2 – De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
BK 4 – De leerlingen handelen veilig, ergonomisch en hygiënisch.
BK 6 – De leerlingen plannen en bereiden de eigen werkzaamheden voor.
BK 9 – De leerlingen ontwerpen ruimtes volgens het concept van de opdrachtgever.
BK 12 – De leerlingen volgen de productvoorraad op.
- Bedrijfsorganisatie 3de graad dubbele finaliteit Leerplannummer D/2024/13.758/242
BK 01 – De leerlingen werken in teamverband (organisatiecultuur, communicatie, procedures).
BK 02 – De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
BK 04 – De leerlingen handelen veilig, ergonomisch en hygiënisch.
BK 05 – De leerlingen gebruiken functioneel ondersteunende software en hardware.