5P bevoorradingsketen | Leerplandoelstellingen
LEERPLANDOELSTELLINGEN
Eindtermen secundair onderwijs, tweede graad, ruimtelijk bewustzijn
Nummer | Eindterm |
09.02 | De leerlingen illustreren de interactie tussen productie en consumptie op mondiale schaal. |
09.03 | De leerlingen analyseren factoren die productie en consumptie beïnvloeden aan de hand van voorbeelden uit landbouw, industrie, ontginning van grondstoffen, energieproductie of diensten. |
09.04 | De leerlingen illustreren de impact van mondialisering op demografische processen en de ruimtelijke interactie tussen productie en consumptie. |
Eindtermen secundair onderwijs, derde graad, ruimtelijk bewustzijn
Nummer | Eindterm |
09.07 | De leerlingen verklaren klimaatveranderingen vanuit geologisch perspectief. |
09.08 | De leerlingen reflecteren over mogelijke maatregelen met betrekking tot klimaatverandering. |
LEERPLANDOELSTELLINGEN
Eindtermen secundair onderwijs, tweede graad, economie cesuurdoelen
Nummer | Eindterm |
16.01.01 | De leerlingen analyseren het optimaal keuzegedrag van de consument en de producent. |
16.01.03 | De leerlingen analyseren het marktmechanisme op de arbeidsmarkt met inbegrip van de invloed van collectieve afspraken. |
16.01.04 | De leerlingen leggen een eenvoudig economisch kringloopschema uit. |
16.01.05 | De leerlingen analyseren internationale handel en internationale economische relaties. |
16.01.06 | De leerlingen lichten oorzaken en gevolgen van economische groei toe. |
16.04.01 | De leerlingen bepalen grafisch de individuele en collectieve vraag- en aanbodcurve. |
Eindtermen secundair onderwijs, derde graad, economie cesuurdoelen
Nummer | Eindterm |
16.01.04 | De leerlingen analyseren vormen van overheidsingrijpen bij marktfalen op regionaal, nationaal of Europees niveau. |
16.01.05 | De leerlingen analyseren het marktmechanisme op de arbeidsmarkt met inbegrip van de invloed van collectieve afspraken. |
16.01.09 | De leerlingen analyseren relaties tussen de economische actoren. |
16.01.10 | De leerlingen lichten de samenstelling van het BBP toe vanuit de productie-, inkomens- en bestedingsbenadering. |
16.01.11 | De leerlingen analyseren internationale handel en internationale economische relaties. |
16.01.13 | De leerlingen leggen vraag en aanbod op de geld- en kapitaalmarkt uit. |
16.01.14 | De leerlingen analyseren conjunctuurschommelingen en het effect van monetair en budgettair beleid op de conjunctuur. |
16.01.15 | De leerlingen evalueren economische groei als indicator voor welvaart en welzijn. |
16.01.16 | De leerlingen reflecteren over economische modellen en duurzame economische ontwikkeling. |
16.06.05 | De leerlingen lichten het belang van supply chain management als onderdeel van het bedrijfsbeleid aan de hand van de logistieke keten toe. |