Interactief leren

Onbekend is onbemind. Helaas gaat dat voor de boeiende en werkzekere logistieke sector nog iets te vaak op. En daar willen we met het LITC iets aan doen. Samen met studenten van een aantal hogescholen ontwikkelden we de afgelopen jaren een brede waaier aan interactieve leerspellen. Onze doelstelling? Leerlingen gratis een (halve) dag lang met hun beide voeten in de logistieke wereld zetten en hun warm maken voor een boeiende loopbaan in de logistiek. Kijk hier hoe een schoolbezoek aan LITC verloopt.

We hebben ongeveer een tiental leerspellen in de aanbieding. De meesten duren ongeveer 60 minuten en kunnen best gespeeld worden met groepjes van 6 tot 8 leerlingen. Op een halve dag kunnen we dus in een roterend systeem 3 activiteiten organiseren.

Welke leerspellen jullie zoal kunnen komen spelen? We doen ze op deze pagina een voor een uit de doeken. De leerspellen zijn gericht op alle richtingen en leerdoelstellingen van het secundair onderwijs. In de handige overzichtstabel zie je in een oogopslag welke spellen het beste bij je leerlingen passen. Uiteraard kan je ook kiezen voor spellen die niet meteen in je leerplandoelstellingen passen, maar wel een mooie aanvulling zijn voor je leerlingen. Stel gerust zelf je programma in het LITC samen, en laat het ons weten!

Tip

Wil je graag op bezoek komen in het LITC? Kijk dan alvorens je ons contacteert eerst even naar de handige kalender en controleer welke data nog vrij zijn!

Tip

Combineer de interactieve leerspellen met een bezoek aan de magazijnen van Nike voor een praktijkgerichte én interactieve logistieke daguitstap!

Tip

Een bezoek aan het LITC is gratis. Wensen jullie een broodjeslunch? Ook daar kan tegen een democratische prijs voor gezorgd worden!

Tip

Je leerlingen nog meer betrekken bij het bezoek aan het LITC? Laat ze op voorhand zelf kiezen welke leerspellen ze spelen!

Tip

Onze partner LOGOS ontwikkelde ‘TLT international’, een leerspel over de boeiende wereld van de internationale handel, het vervoer en de logistiek: klik hier voor meer informatie

“De zesdejaarsleerlingen van de studierichting boekhouding-informatica en handel zijn in ieder geval enthousiast over het leerspel ‘Webshop logistiek’. Door zelf bestellingen te plaatsen krijgen de leerlingen inzicht in het hele aankoop- en verkoopproces van een webshop.”

[Benno Van Rillaer, Miniemeninstituut Leuven]