Transportation inbound

Het ELC is strategisch gelegen naast een waterweg en een container terminal. Vrijwel iedere container die het ELC binnenkomt, is tot hier gevaren. Ze vertrekken in grote containerschepen over de oceaan en komen hier aan op kleinere boten over het Albertkanaal. Om de ladingen optimaal te ontvangen, werkt Nike samen met partners uit het Verre Oosten.

OPTIMALISATIE VAN HET INKOMEND TRANSPORT
Nike verhandelt een massa producten en dat betekent uiteraard dat die producten moeten getransporteerd worden. Om de ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden dient Nike haar producten zo efficiënt mogelijk te verplaatsen, dat wil zeggen de trucks zo vol mogelijk laden om geen onnodige trucks op de baan te sturen.  Een inspanning die loont want wij hebben de vullingsgraad van de containers opmerkelijk verbeterd en dus ook onze CO2-uitstoot verminderd.

LIEVER BOOT DAN TRUCK
Inland barges (= boten die van de haven via binnenvaart tot een locale container terminal varen) stoten 3 tot 4 keer minder CO2 uit in vergelijking met vervoer per truck over de weg. Die wetenschap indachtig willen we er alles aan doen om de bevoorrading van ons ELC via waterwegen zo eenvoudig mogelijk te maken. Het verdeelcentrum ligt pal naast het kanaal en een container terminal. Met onze eigen yardhogs halen we onze producten in containers op in de container terminal. Dat betekent concreet dat vrijwel alle containers die we in het ELC.